جستجو

تبلیغات



آزمایشگاه و ارتباط آن با یادگیری

         بسیاری از دروس که برای تمرین دادن و پروراندن مهارتهای کاوشگری در شاگردان طراحی شده اند می

    تواند در شکل آزمایشگاهی سازمان یابد. اصطلاح <آزمایشگاه> بدین معنا نیست که آزمایش مدون در اتاق

    خاص و با ابزار و وسایل خاص آزمایشگاهی اجرا شود. بلکه آزمایشگاه را می توان برای توصیف هر نوع فعالیت

    آموزشی که در آن دانش آموزان مستقیماً بامواد سر و کار داشته باشند به کار برد.

         این فعالیت ممکن است روی نیمکت خودشان باشد، روی میز باشد یا در قسمتی از کلاس که برای کارهای

    آزمایشگاهی تدارک دیده شده باشد و یا حتی در یک آزمایشگاه سنتی در هر جای دیگر.

    باید های یک نظام علمی کارا و اثرات آن در یک نظام علمی کارا، باید در دانش آموز توان مساله یابی با روشهای

    جستجو گرانه و کنجکاوانه برانگیخته شود تا ادراک او گسترش یابد.

     

         در اروپا در کلاس پنجم ابتدایی یکی از مدارس، دانش آموزان را به طور گروه بندی شده به مزرعه چند

    کشاورز بردند، معلم از آنها خواسته بود، تا هر چه را که مشاهده می کنند بنویسند و در صورت لزوم به تصویر

    بکشند و کوشش کنند، سوال بیابند و پاسخ آن را یا به طور واقعی و یا بطور حدسی بدهند. نتیجه این کار در

    گروه و سپس در کلاس بحث می شد. از این طریق بچه ها یاد می گیرند به همه چیز توجه کنند، فعالانه به

    جستجوی پدیده های اطراف خود بر آیند، روابط علّی میان پدیده ها را کشف نمایند، هر نوع تغییری را در محیط

    خود بیابند.


    این مطلب تا کنون 20 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ چهار شنبه 22 بهمن 1393
    منبع
    برچسب ها : کلاس ,دانش ,آزمایشگاه ,آزمایشگاهی ,نظام علمی ,دانش آموزان ,
    آزمایشگاه و ارتباط آن با یادگیری

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز پنجشنبه 10 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر