خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





ارتباط برنامه ریزی آموزشی و درسی با تکنولوژی آموزشی

    اشاره

    کتاب‌

    درباره ی ارتباط تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی درسی دیدگاه های متفاوتی وجود دارند.

    از دیدگاه سنتی، بین تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی درسی هیچ گونه ارتباطی وجود ندارد. اولین بار تابا، با ترسیم پیوستاری نشان داد که چگونه طراحی برنامه ی درسی و تکنولوژی آموزشی از هم متفاوت اند، ولی در عین حال هم سو و هم جهت و در طول یکدیگر دریک پیوستار قرار دارند. در یک طرف این پیوستار در مورد متغیرها تصمیم گیری های کلی و کلان به عمل می آید و در طرف دیگر آن، این متغیرها باید توسط معلم با به کارگیری تکنولوژی آموزشی، در جریان آموزش به شکل عملیاتی در آیند.

    در دیدگاه جدید تر، برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی با یکدیگر هم پوشی کاملی دارند و تمیز و تفکیک بین این دو نظام مشکل است.

    در این مقاله ضمن تشریح ارتباط میان تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی های آموزشی و درسی، شباهت و تفاوت های آن ها مورد بحث قرار می گیرد.

     

    تکنولوژی آموزشی را می توان فعالیتی نظام مند برای بهره گیری از یافته های علوم و فنون در جهت کارآمدتر ساختن فرایند یاددهی – یادگیری دانست که سه جنبه دارد: سخت افزاری، نرم افزاری، و حل مسئله.

     

    از جمله ویژگی های تکنولوژی آموزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1. تعیین هدف های آموزشی هر واحد درسی

    2. فراهم ساختن مواد و محتوای درسی بر اساس اصول یادگیری

    3. انتخاب و کاربرد ابزارها و وسایل مناسب برای ارائه ی مطالب درسی

    4. به کار بردن روش های مناسب ارزشیابی به منظور آگاهی از میزان اثربخشی  برنامه های درسی، مواد و وسایل آموزشی.


    این مطلب تا کنون 15 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : آموزشی ,تکنولوژی ,برنامه ,درسی ,ریزی ,دارند ,تکنولوژی آموزشی ,برنامه ریزی ,ریزی درسی ,
    ارتباط برنامه ریزی آموزشی و درسی با تکنولوژی آموزشی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده